Sunday 5 November 2017

Moving genomsnittet highcharts


AI m använder Highstock kartläggningsbiblioteket för ett finansprojekt av mig Men jag mår fast i prestationsfrågor Min arbetsimplementering av Highstock har jag 5 diagram i ett diagram ii flera linjer och linjetyper i ett diagram iii etiketter applicerade på punkter På en graf iv nya data som ankommer en gång per sekund, lägger till en punkt och animerar grafen åt vänster. Det finns dock några kritiska problem som jag kan använda med denna inställning. Rendringen är väldigt långsam Detta är en prestandafråga på grund av beloppet och Antal gånger av grafer som ritas. Kan inte justera tidsintervallkontrollen längst ner En prestandafråga på grund av kontroller frysning. Jag kan lägga till en punkt och animera grafen åt vänster. Jag kan dock inte lägga till en flagga med den nya datapunkten Se detta SO Issue. CI ser inte en enkel lösning på dessa Highstock-problem Det är ett utmärkt bibliotek Men jag tittade på Google Charts API för att se om det kunde uppfylla dessa punkter. Förändring av Google Charts API överskrider Highstock med tanke på alla interaktioner Under. Multipla diagram på en sida. Multipla överlappande diagram i 1 view. Charts för linje, områdesintervall, Histogram, tröskel linjer ser röda gröna linjer abouve. Lägg till en flagga till en punkt i min tidsserie. Lägg till en punkt till min Tidsserielinjediagram. Lägg till en punktflagga samtidigt i min tidsserielinjediagram. Har någon gått igenom något liknande Finns det andra sätt att förbättra mina highstockprestanda Kan Google Charts göra ett bättre jobb här. Min highcharts invokation ser ut som denna Clojurescript Code. In min erfarenhet fungerar Google kartläggningsbiblioteket bättre än Highcharts, men utan mer upplagd information eller en kopia av din konfigurationsdata skulle det vara svårt att isolera specifika problem som kan bidra till långsam prestanda. Rekommendation NVD3 linjekarta med sökfinnare. Om det är ett lager diagram du återkommer eller något diagram verkligen, förmodligen det mest kraftfulla kartläggningsbiblioteket där ute är d3. Det finns ett följeslagsbibliotek som använder d3 kallat nvd3 som ger uppsättningar av Återanvändbara grafer kanske du vill titta på deras linjediagram med synfinnare Det kommer inte exakt att efterlikna vad du för närvarande har på plats men enligt min erfarenhet är inte bara prestanda bättre, men om du vet lite av JS d3 är det oändligt lättare att anpassa Under huven och inte bara kosmetiskt - plus det finns mycket fler människor där ute med erfarenhet som är villig att hjälpa. Svarade den 11 april kl 13. 48.Technical Indicators. This ett Highcharts-plugin som tillåter användaren att lägga till tekniska indikatorer till deras Diagrammen. Innehållet i plugin finns i javascriptfilen. Detta plugin publiceras under MIT-licensen och licensdokumentet finns i förvaret. Lägg till skriptet som pekar på. id Ge din ursprungliga dataset en id. type Detta är Serietypen var nödvändig för att ladda funktionen Antingen trendlinje eller histogram. länkadeTill länka varje teknisk indikatorserie du vill lägga till, till den ursprungliga dataset. algorithm Välj algoritmnamn för den tekniska indikatorn du vill Använd linjär är default. linear Demo here. SMA Standardperioder är 100 Demo här. EMA Standardperioder är 100 Demo här. MACD Perioderna är inställda på 12, 26 och 9 algoritm signalLine och algoritm MACD är typ trendlinje Histogrammet har sin algoritm laddad Som standard när du väljer typ histogram Demo här. by zerolimit mån 26 maj 2014 10 09 am. from din demo Jag vill lägga till glidande medellinjer Jag vet att du inte gav glidande medel per se och jag behöver beräkna det själv, vad jag Vill fråga är det möjligt att lägga till en rad i ljusstaken diagrammet har du en demo för ti Jag vill också inkludera RSI eller R i diagrammet, kan jag lägga till det här Här är grafen jag vill se för RSI och R. Attachments RSI och R exempel 57 06 KiB Visad 1170 times. by Fusher mån 26 maj 2014 11 30 am. Ja, du kan lägga till alla obligatoriska indikatorer som separata serier Eller du kan använda plugin för indikatorer, ta en titt Indikatorer R är inte stödd. Pawe Fus Highcharts-utvecklare.

No comments:

Post a Comment