Saturday 9 December 2017

Pp forex


Vad är en Pip. PIP står för Punkt i procent Mer enkelt men en pip är vad vi i valutan skulle betrakta en poäng för beräkning av vinster och förluster. När vi handlar en mini mycket 10k valutaenheter är varje pip värt ungefär en enhet av den valuta där ditt konto är benämnt Om ditt konto är denominerade i USD är varje pip beroende på valutaparet värt omkring 1. I alla par som involverar JPY JPY är en pip den 1 100: e platsen - 2 platser till höger om decimalen I alla andra valutapar är en pip 1 10 000 platsen - 4 ställen till höger om decimaltalet. Skapat av Jeremy Wagner. Du kommer se att siffrorna för pipor är i ett större teckensnitt. Detta gör dem enklare att se. Tilläggsöverblick tillhandahålls via de flesta elektroniska plattformar, eftersom varje valutapar är citerat med precision till 1 10: e pip. Denna del av ett pip gör det möjligt för prisleverantörerna att sänka spridningarna ännu längre eftersom de inte är begränsade till att citera i full pip-steg. Detta är till fördel för dig, näringsidkaren, eftersom spridningen är en del av din transaktionskostnad. Du märker det tidigare i det här inlägget , vi nämnde att värdet på en pip för en 10.000-enhetshandel är ungefär lika med 1 enhet i din denominerade valuta eller 1 om du har ett USD-konto. Nu, låt oss identifiera vad det verkliga värdet per pip är. För dem som önskar för att bestämma beräkningen för hand, följ den här metoden nedan om du inte är intresserad av den inblandade matematiken, fortsätt sedan till nästa artikel. Först börjar du med storleken på din handel Om du vill ha värdet på en pip för en mini-del, du börjar med 10 000 Du multiplicerar sedan din handelsstorlek med ett pip för det par som du handlar. I det här exemplet kommer vi att beräkna värdet på en pip för en 10k lot av EUR USD. Så eftersom jag använder 10k mini-lot, Jag börjar med 10 000 jag multiplicerar 10 000 med 0001 sedan 1 10 000: e är en pip för alla par förutom JPY-par. Det ger mig ett värde av 1 som värderas i den andra valutan i valutan i det par som jag handlar i Exempelvis handlar jag EUR USD, så USD är parets motvaluta. En pip är värd 1 USD för en 10k lot av USD. Om mitt handelskonto är baserat i amerikanska dollar kommer jag att se 1 av vinst eller förlust på mitt konto för varje 1 pip-rörelse som EUR-dollarn gör på marknaden. Nu, om mitt handelskonto är baserat i euro, skulle jag behöva konvertera den 1 USD till euro. För att göra så delas jag bara av den nuvarande USD-växelkurs som vid tidpunkten för skrivningen är 1 3797 Jag delar här eftersom en euro är värd mer än en USD, så jag vet min svaret ska vara mindre än 1 1 dividerat med 1 3797 är 0 7248 euro Så nu vet jag att om jag har ett eurobaserat konto och vinst eller förlorar en pip på 1 10k mycket USD, kommer jag att tjäna eller förlora 0 7248 Euros . Låt oss göra ett annat exempel på GBP JPY. Again vi kommer att gå med en 10k mycket trade. This gång en pip är 01 eftersom det är ett JPY par.10.000 gånger 01 är 100 igen, det 100 är vad gäller kontanter valutan , så det är 100 Japanska Yen JPY. Nu behöver vi konvertera den 100 Yen till ditt kontos beteckning Om du har ett USD-baserat konto tar du 100 Yen och delar upp den med USD JPY-spoträntan, som vid tiden för detta skrivande var 105 11 Det ger dig ett svar på 0 95 per pip .--- Skriven av Jeremy Wagner, Head Trading Instructor, DailyFX Education. Follow mig på Twitter på JWagnerFXTrader. Till läggas till Jeremys e-postdistribution lista, klicka HÄR och välj SUBSCRIBE och ange din e-postinformation. DailyFX ger forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar globala valutamarknader. Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda och att ge dig relevant reklam Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats Se vår användaravtal och Privacy Policy. Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda och att ge dig relevant reklam Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats Se vår sekretesspolicy och användaravtal för detaljer. Exponera alla dina favoritämnen i SlideShare-appen Få SlideShare app för att spara till senare även offline. Fortsätt till den mobila webbplatsen. Dubbelklicka för att zooma ut. Dela med dig av SlideShare. LinkedIn Corporation 2017.Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda och förse dig med relevant annonsering. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen , godkänner du användningen av cookies på denna webbplats Se vår användaravtal och Privacy Policy. Slideshare använder cookies för att förbättra functionalit y och prestanda och förse dig med relevant reklam Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats Se vår sekretesspolicy och användaravtal för detaljer. Exponera alla dina favoritämnen i SlideShare-appen Få SlideShare app för att spara till senare även offline. Fortsätt till den mobila webbplatsen. Dubbelklicka för att zooma ut. Utbyte marknadens slutliga ppt my. J Prateek Kundu. Share this SlideShare. LinkedIn Corporation 2017.

No comments:

Post a Comment